Orientieringsdag

Idag hade vi orienteringsdag. Hela klassen gick (GICK!) till källbrinks idrottsplats och när vi kom dit så åt vi lunch. Jag hade tagit med mig köttbullar o pasta =] Vi fick äta på typ en halvtimme , sen fick vi gå in i ett litet rum där vi fick veta vilka vi skulle gå med. Jag fick gå med Malin o Marre <3 Fast jag bytte till Ebba o Malin, asså S, sen (förlåt Malin o Marre <33) Men det gick ganska bra , vi hittade 1:an , 2:an och 5:an. 9:an hittade vi inte , men det gjorde itne Clara, Cilia o Madde heller ;P vi gick omkring och letade där tillsammans, fast sen sprang Clara o Cilia iväg ( vet inte vart =O) så Madde gick tillbaks med mig , Malin o Ebba till själva idrottsplatsen. Och Clara o Cilia kom inte tillbaka på typ jättelänge :S O.o Men dom kom tillbaka iaf =P När vi skulle gå till bussen så sprang jag och Marre ner för en backe där och vi höll på att typ att springa in i en kille i min klass xD Och så missa vi en buss osså , ofc ;) Precis när vi kom så åkte den . Det är precis därför jag inte gillar busschafförer ! Fast vi tog en annan buss , så vi kom hem ;)
Men innan vi gick till Källbrink så hade vi två lektioner. Gissa vilka ? ;) Matte (ofc) och svenska. Och gissa vad som hände på matten då ? Första snön ! Eller kanske inte direkt första snön , men det var snö iaf. Fast den smälte så fort den kom på marken , så att det blev blött. Så det räknas kanske inte ... :S ;) Men på rasten körde jag , Clara , Cilia , Joar , Ebba , Malin o några småbarn (xD) Spindeln =] Det är typ som kull , fast när man blir tagen så ska man gå till ett "nät" och sätta sig där , och man räddar någon genom att typ "kulla" dom och säga Bii (helst lite flugaktigt också xD). Men det va jättekul iaf =) På svenskan började vi på del nio i den där uppgiften (glömde bort att fråga vad den hette). Nu har man typ blivit räddad och ska skriva en tidningsartikel om sig själva. Haha , skojja bara. Men man ska typ göra det, eller iaf hur man blev räddade. Men jag blev inte klar med den. Började inte ens. Orkade inte.

Juste , va hes på lektionen idag (igen!!!) . Men idag har man ridning då , och det ska väl bli kul ;) Fast det blir kuligast om man får en kulig häst xD

PK ♥

///Hanna


Kommentarer
Postat av: Malin

Det var kul sen när du kom till mig och Ebba.

2009-10-15 @ 16:34:48
Postat av: H

Superkul häst ja. -.-' Nä nu var jag taskig. Riviera är toppen, men inte världens enklaste att få kontroll över henne :/ Särskilt inte när man har en sitgbygel för småbarn -.-

2009-10-15 @ 19:31:59
URL: http://itsoundsdumb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0